چطور وکیل مهاجرت خود را انتخاب کردیم

من به همراه خانواده مدتها بود که به دنبال پیدا کردن شرایط مساعدتر و مناسب برای زندگی بودیم. علاوه بر اینها می خواستم بچه های  من در یک سیستم آموزشی صحیح تربیت شوند بعلاوه فضای آزاد و دارای دموکراسی برای ما با اهمیت بود. البته می دانید که کسی که در سن امثال ما مهاجرت کند در واقع برای بچه هایش مهاجرت می کند و این یک واقعیت است. 

 من سال گذشته به کشور پرتغال مهاجرت کردم و این مقاله را نوشتم و سعی می کنم تجربه های خودم را در مورد انتخاب وکیل مهاجرت متخصص و دفتر مهاجرتی مطمئن با خوانندگان به اشتراک بگذارم. امیدوارم این مطلب برای افرادی که میخواهند مهاجرت کنند کاربردی واقع شود.


 


دغدغه ها و نگرانی های بزرگ در مورد موسسه مهاجرتی

وقتی تصمیم به مهاجرت گرفتیم نمی دانستیم از کجا بایستی شروع کنیم. تبلیغات بسیار فراوانی در ماهواره ها پخش می شد و ما واقعا سردرگم بودیم. از طرفی هم کلی سوء استفاده و کلاهبرداری از این ور و آن ور شنیده میشد که مثلا فلان شرکت مهاجرتی سر فلان کس را کلاه گذاشته !

در سایتهای خارجی تحقیق کردم و معیارهای گزینش وکیل متخصص را بررسی کردم. تقریبا در همه آنها آمده بود که قبل از هر چیز برای انتخاب یک وکیل مهاجرت خوب ، بایستی به تخصص و تجربه او در موضوع توجه کرد. پس کار من این بود که چند گزینه خوب برای موسسه مهاجرتی پیدا کنم و نهایتا با اینها جلسه داشته باشم تا بتوانم گزینه مورد نظرم را پیدا کنم.


من تصمیم گرفتم که به عنوان سرپرست خانواده ام تبلیغات ماهواره ای را کنار بگذارم و بشینم و به خوبی تحقیق کنم. ببینم که کدام وکیل مهاجرت هست که واقعا تخصص دارد و میتواند به من و خانواده ام در مسیر مهاجرت بهتر کمک کند.
  

برای گزینش وکیل مهاجرت متخصص چه کاری انجام دادم


همانگونه که بیان کردم آغاز به جستجو کردم . از اینترنت استفاده کردم و آن مجموعه های مهاجرتی که سرشان به تنشان می ارزید را پیدا کردم.
در مرحله بعدی شروع کردم به زنگ زدن و تماس گرفتن. در اولین تماس متوجه می شدم که منشی ها و پاسخگو های تلفن از همان ابتدا تلاش می کردند که مشاوره بدهند ولی مگر مشاوره دادن کار وکیل مهاجرت نیست؟ من متعجب شدم ، به نظرم می رسید که این افراد یک سری مطالب را حفظ کرده اند و برای همه تکرار می کنند.
یک موسسه بسیار معتبر هم بود که هر چه جستجو می کردم می آمد ، نام نمی برم اما خیلی سریع ملتفت شدم که اینها اصلا ثبت شده نیستند و حتی یک دفتر مشخص هم ندارند! بعدش متوجه شدم کسی که اسم روی این موسسه است اصلا وکیل نیست! فقط از شهرتش استفاده کرده و در ایران به صدها شرکت متفرقه به اصطلاح نمایندگی داده تا درآمد بیشتر کسب کند.
حقیقتش زیاد خوشم نیامد و به جستجو ادامه دادم. موارد بسیار زیادی را بررسی کردم. اما یا تخصصی در کار نبود یا اینکه آژانس های مسافرتی در کنار تورهای تفریحی شان بیزینس مهاجرت هم راه انداخته بودند.


بالاخره شرکت مهاجرتی مورد نظر پیدا شد!


پس از جستجوی بسیار با وکلای مهاجرت ایران یا همان IIL آشنایی پیدا کردم. در سایت این مجموعه همه اطلاعات به صورت صحیح و صادقانه منتشر شده بود. هنگامیکه با این مجموعه تماس گرفتم پاسخگویان تلفن اصلا قصد نداشتند به من مشاوره بدهند یا اینکه من را به سمت و سویی هل بدهند. آنها اصرار داشتند که باید موقعیت شما توسط یک وکیل متخصص بررسی شود و ایشان به شما مشاوره بدهند.
من که می دانستم حالا تمایل دارند یک شخصی که در خارج است را برای مشاوره با من هماهنگ کنند ، تعجب کردم که متوجه شدم یک وکیل متخصص مهاجرت در شرکت شان حضور دارد.
با خوشحالی پذیرفتم و یک وقت مشاوره با وکیل مهاجرت گرفتم. این اولین باری بود که می توانستم با هزینه قابل قبول روبروی یک وکیل پایه یک دادگستری بنشینم و صحبت کنم.
قبل از اینکه تاریخ جلسه برسد در وب سایت کانون وکلای دادگستری بررسی کردم و دیدم که بله نام این شخص به عنوان وکیل پایه یک و عضو کانون وکلای مرکز وجود دارد. خیالم که راحت شد برای تایم مشاوره آمادگی کسب کردم.

جلسه مشاوره در دفتر وکیل مهاجرت متخصص

روز موعود فرا رسید و من به دفتر وکلای مهاجرت ایران مراجعه کردم. راس ساعت جلسه برگزار شد و حقیقتا من از این وقت شناسی بسیار خرسند شدم. آقای وکیل که ظاهری بسیار مرتب و البته خونگرم داشت به دقت به شرایط من از قبیل اوضاع مالی ، اینکه چه زمانی برنامه جابجایی دارم و اینکه فرزند من در چه حال است و خیلی از موضوعات دیگر گوش کرد.
جالب اینجا بود که تعداد فراوانی از روش هایی که قبلا سایرین می گفتند برای من برترین روش است را با استدلال و توضیحات بسیار منطقی رد کرد و می گفت اینها اصلا به درد شما نمی خورد. گاهی احساس می کردم که اصلا نمی خواهد ما مهاجرت کنیم ! ولی احساسم اشتباه بود.
او دو جمله گفت که بسیار به من مزه کرد. یکی اینکه مهاجرت یک بحران است و باید مدیریت شود و دیگر اینکه وکیل خوب کسی است که بدترین وقایع را پیش بینی کند و برایشان راهکار داشته باشد.
او از من عذرخواهی کرد که در خیلی از مواقع مجبور است بد بین باشد تا بهترین ها برای من و خانواده ام در مسیر مهاجرت اتفاق بیفتد. من خیلی از این صداقت و تخصص خوشم آمد.
در واقعیت مثل بقیه جاها این یک جلسه فروش و امضای قرارداد نبود بلکه واقعا یک جلسه مشاوره تخصصی برای مهاجرت بود. وکیل مهاجرت تلاش نمی کرد من را به سمتی هل بدهد یا اجبارم کند که فلان قرارداد را امضا کنم.
بعد از حدود یک ساعت صحبت مفصل و با حوصله ما به جمع بندی های بسیار خوبی رسیدیم. الان می دانستم که بهترین طرق مهاجرت برای خانواده من چیست آن هم با دلیل و منطق!


جمع بندی بحث


اگر به دنبال وکیل مهاجرت خوب هستید ، تبلیغات را رها کنید ، بروید و رو در رو میزان تجربه و تخصص این افراد را بسنجید. از کسانی که میخواهند بدون معطلی قرارداد جلوی شما بگذارند فرار کنید.
چنانچه به دفتر مهاجرتی مراجعه کردید گول تعداد کانتر ها و متخصصین را نخورید اینها دارند ویزای توریستی می گیرند و هتل و پرواز رزرو می کنند! یک آدم متخصص به از صدها فردی که مثل طوطی جملاتی را تکرار می کند.
من با کمک وکلای مهاجرت ایران متوجه این حقیقت شدم و به افرادی که به دنبال پیدا کردن یک وکیل مهاجرت متخصص هستند ، توصیه می کنم به این مجموعه رجوع کنند. با خیال راحت می توانید همه کارهای تان را به انها بسپارید.
امیدوارم این نوشته به درد شما خورده باشد و از تجربیاتی که من به سختی کسب کردم بهترین استفاده را ببرید. در انتهای برای همه شما آرزوی موفقیت و کامیابی دارم. 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

به زندگی زهره خوش آمدید

رمز و رازهای شوکه کننده مهاجرت به پرتغال با خرید ملک